Ketumbit

Sewaktu memandu pulang ke rumah dari pejabat dua hari lalu, aku terasa gatal di mata kanan. Lalu aku membuat apa yang biasanya kita buat jika mata kita gatal; titikkan Eyemo. Nahhhh!

Aku gosok dengan tangan kanan la apa lagi, sambil tangan kirai mengawal stereng. Ah, mata yang gatal memang sedap digosok cuma kali ini aku terasa sedikit sakit di atas kelopak mata dan sakit ini dirasai cuma kalau kau terkena penyakit Ketimbit atau Ketumbit. Ketumbit! Shit!

Siapa yang aku sekodeng ni sampai kena ketumbit?

Tapi sekarang ia dah semakin pulih. Nasib baiklah ia tak membengkak gila babi.

Terima kasih, Tuhan.

Satu Respons to “Ketumbit”

  1. norfaezah binti shep Says:

    samalah kte.sya pun mengalami kejadian yang sama dengan awak…..

Tinggalkan Jawapan

