Twittlr

Sudah 3 hari aku bersidai di rumah. Kurang sihat. Selsema dan batuk manakala suhu badan turun naik tak tentu hala. Kejap panas, kejap sejuk. 3 hari tidak ke pejabat, aku sudah jadi semacam syok pulak duduk buat kerja di rumah.

Aku tulis deraf untuk skrip komik, siapkan artikel, bincang dengan artis muka hadapan untuk majalah Komikoo bulan depan, bagi kata putus untuk ilustrasi Prosa Untuk Plebeian yang dilukis oleh Kamal Masrun, berbual dengan grafik artis aku dan bermacam-macam lagi kerja lagilah.

Semua urusan melalui emel dan perisian IM. Oh, aku cintakan internet. Kau boleh biarkan bontot kau melepek atas kerusi 24 jam, 48 jam atau suka-hati-kau-berapa-jam jam dan kau akan temui pelbagai benda; berita, blog, gambar, porno yada yada yada.

Dan aku temui 2 benda baru (bukanlah baru cuma aku yang baru jumpa. heh.)

Hari pertama aku cuti, aku gatal tangan pergi mendaftar satu laman web microblogging yang dipanggil Twitter. Rasanya dulu aku pernah daftar sekali tapi aku hapuskan pasal tak reti nak guna. Tetapi sekarang rasa ketagih pula. Yang seronoknya Twitter boleh dikemas kini menggunakan mesej teks dan para pengguna boleh mendapat kemas kini pengguna lain melalui telefon bimbit juga. Sayangnya fungsi itu tidak boleh digunakan di Malaysia. Kita boleh menghantar pos melalui mesej teks cuma tidak boleh menerima kemas kini melaluinya. Tapi yeah, aku suka Twitter. Aku suka sebab tak perlu nak pos panjang-panjang. Cuma tulis apa yang terlintas di kepala pada satu-satu ketika yang rasa relevan dan mau dikongsi dengan pengguna-pengguna lain.

Dan hari ni, aku terjumpa pula Tumblr. Macam menarik tapi untuk mempunyai satu lagi blog, aku harus fikirkan tentang itu. Aku sukakan konsep nota kerja, seperti yang dilakukan oleh Siege (dalam post di bawah) dan melihat apa yang dilakukan oleh Liyana dalam laman Tumblr-nya memang menguja.

Ah, fikir nanti-nantilah.

Nota untuk Diri: Heavy Liquid akan keluar 24 September. Baca Hikayat Hang Tuah tulisan Kassim Ahmad. Dan habiskan Burgess! Dan selesaikan kerja tertangguh; Ogonshoto dan HPJ!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: