Pantang Hadiah Hantu Hari Lahir

If we were meant to read for enjoyment, would God have created television? | After all, what is knowledge, really, but high-resolution regurgitation – Steve Carrell, Wired Magazine, May 2008.

Heh. Tergelak aku tatkala aku membaca ayat-ayat ini yang terkandung dalam nasihatnya tentang cara-cara untuk kelihatan pandai. Bacanya di sini.

Minggu lepas memang panas yang amat sampai aku terpaksa melanggar pantang untuk tidak meneguk air berais. Kata orang, jangan mula sebab nanti susah nak berhenti. Lepas dah kena sekali, apa lagi, kena banyak kali pulak. Dan sekarang ambik ubat; hidung aku tak berhenti bersok sek. Nasib baiklah hingus belum mula meleleh. Kalau tak, lagilah parah.

Minggu lepas juga aku dapat hadiah harijadi daripada Natasya – senakshah novel grafik Watchmen edisi TPB. Yay! Dulu masa membacanya, aku cuma pinjam naskhah milik Lefty. Akhirnya ada jugak aku naskhah sendiri. Dari laman web The Beat, aku dapat tahu yang jualan novel grafik ini meningkat terutamanya selepas trailer filemnya keluar. Ah sememangnya ia harus dibaca oleh para peminat komik; memang best dow!

Kebelakangan ini, aku asyik bermimpi tentang hantu. Entah kenapa. Ada satu malam aku mimpi hantu mak cik yang boleh tembus dalam cermin. Semalam, aku mimpi belalang pelesit yang aku cabut kepalanya. Pada badannya ada rambut terjulur, menandakan ia adalah belalang pelesit yang bertuan (aku dapat tahu dari sini.) Aku kira ini gara-gara baru lepas menulis satu skrip komik mengenai belalang pelesit yang aku inspirasikan dari mimpi sendiri juga. Selesai menulis skrip itulah kerap sangat aku bermimpi pasal hantu. Tsk.

Yang bosannya ialah bila terjaga di akhir mimpi dan nak mula balik tidur – susah!

Hari ini harijadi Mommy aku. Mommy berzodiak Leo. Macam aku juga. Dan oleh kerana Leo berlambangkan seekor singa, maka Mommy dan aku sememangnya garang. Roar!

Selamat hari jadi Mommy.

Tinggalkan Jawapan

